شیوه کار سیستم افیلیت مارکتینگ
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

شیوه کار سیستم افیلیت مارکتینگ

 سیستم افیلیت مارکتینگ از 4 جزء اساسی زیر تشکیل شده است:

  • فروشنده Merchant
  • افیلیت مارکتر یا بازاریاب افیلیت Affiliate Marketer
  • مشتری یا مصرف کننده Consumer
  • شبکه افیلیت Affiliate Network

سیستم همکاری در فروش به این صورت کار می‌کند که فروشنده یا شبکه فروش یک لینک منحصربه‌فرد را در اختیار ناشر (افیلیت مارکتر) قرار می‌دهد تا مشخص شود چه کسی یک محصول را فروخته است. وقتی کسی روی این لینک کلیک می‌کند فایل کوچکی به نام کوکی (Cookie) روی سیستم آن‌ها ذخیره می‌‌شود.
این فایل کوکی دو کار مهم انجام می دهد:

  •  باعث می‌‌شود که فروشنده دقیقاً بداند که چه کسی فروش را انجام داده است.
  • یک تاریخ انقضا را نگه می دارد، بنابراین حتی اگر مشتری با تأخیر خرید خود را انجام دهد هم کمیسیون شما پرداخت خواهد شد.

تصور کنید که یک خواننده مقاله شما در مورد بهترین ژاکت زمستانی را بخواند و بر روی لینک افیلیت موجود در مقاله کلیک می‌کند. این لینک خواننده را به یک محصول در آمازون (یا دیجی کالا) هدایت می‌کند.

حالا تصور کنید که کاری برای او پیش آمده است و بعد از انجام آن کار دوباره به صفحه محصول در آمازون می رود. چون در حال خرید از آمازون است یک لباس اسکی نیز از آمازون می خرد. از آنجایی که خواننده روی لینک افیلیت شما کلیک کرده است و آمازون کوکی‌ها را برای مدت 24 ساعت نگهداری می‌کند، به شما پورسانت فروش هر دو کالا را می‌دهد با این که شما لباس دوم را تبلیغ نکرده‌اید.

در این مثال آمازون به عنوان فروشنده، خواننده به عنوان مشتری و شما به عنوان افیلیت مارکتر یا ناشر تبلیغ شناخته می‌‌شود. چون آمازون مستقیماً برنامه افیلیت خود را دارد پس در این مثال شبکه افیلیت وجود ندارد.

بهترین سیستم‌های افیلیت مارکتینگ در ایران

افیلیت مارکتینگ چندین سال است که در ایران هم راه پیدا کرده است و شرکت های بسیاری از مزایای سیستم همکاری در فروش استفاده می‌‌کنند. شما به عنوان یک افیلیت مارکتر باید تنها به یک چیز دقت کنید: عملکرد و بازدهی. برای به دست آوردن بهترین بازدهی از برنامه های افیلیت بهتر است چند سیستم را امتحان کنید تا ببینید کدامیک بازدهی بیشتری دارد.

ما یک لیست از بهترین سیستم های افیلیت مارکتینگ با بیشترین بازدهی را برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید برخی از آن‌ها را امتحان کنید.

  • دیجی کالا: این شرکت بزرگترین فروشگاه اینترنتی و مارکت پلیس در ایران است که محصولاتی بی‌شمار و  با تنوع زیاد دارد.
  • شرکت‌های میزبانی وب و دامنه: شرکت های میزبانی وب یا همان هاستینگ جز اولین شرکت هایی هستند که از سیستم افیلیت مارکتینگ در ایران استفاده کردند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به ایران سرور، میزبان فا، سون هاست و ... از جمله این شرکت ها هستند.
  • شرکت‌های بیمه: برخی سایت‌های بیمه مثل ازکی نیز از این نوع بازاریابی سود می‌برند و به ازای هر بیمه‌ای که فروشنده به دیگران می‌فروشد، پورسانتی به فروشنده پرداخت می‌کند.
  • افیلیت مارکتینگ در حوزه خدمات گردشگری: برخی سایت ها مثل توربین به ازای فروش بلیت، تورهای گردشگری و غیره به شما پورسانت پرداخت می‌‌کنند.

نکات مهم افیلیت مارکتینگ

تاکنون با افیلیت مارکتینگ و مفهوم آن آشنا شدیم اما برای ورود به این حوزه نکاتی وجود دارد که رعایت کردن آن ها می‌تواند به موفقیت شما در این نوع بازاریابی کمک زیادی کند. در ادمه برخی از نکات مهم افیلیت مارکتینگ را با هم مرور می‌کنیم:

  • با بررسی محصولات شروع کنید

با بررسی محصولات و خدمات در حوزه تخصص خود شروع کنید. این به شما کمک می‌کند تا اعتماد مخاطبان خود را به عنوان یک متخصص در حوزه کاری خودتان جلب کنید. به مخاطب خود بگویید که با خرید این محصول چه مزایایی دریافت می‌کند.

  • خود را به روز نگه دارید

رقابت شدیدی در حوزه بازاریابی اشتراکی وجود دارد. برای این که بتوانید بهترین باشید باید با موضوعات بروز حوزه تخصصی خود و همچنین دنیای بازاریابی آشنایی داشته باشد. اگر فضای شبکه های اجتماعی فعالیت می‌کنید با نحوه کار تمام شبکه‌های اجتماعی باید آشنا شوید، به طور مثال این روزها TikTok و کلاب هاوس روز به روز محبوب‌تر می‌‌شوند.

  • اعتماد مخاطبان خودتان را به دست آورید

تا اینجای مقاله ما چند بار از اهمیت اعتماد مخاطبان صحبت کرده‌ایم. با فروش محصولات بی‌کیفیت یا محصولاتی که آن ها نمی‌خواهند یا نیازی به آن ندارند، به اعتماد مخاطبان خیانت نکنید. روی محصولی تمرکز کنید که واقعاً از کیفیت و مزایای آن برای مخاطب مطمئن باشید.

هیچ‌وقت مستقیماً از آن ها نخواهید که محصولی را بخرند، بلکه با توجه به تخصص خود و تجربه‌ای که از استفاده محصول دارید، یک محصول را پیشنهاد دهید. سعی کنید به آن‌ها کمک کنید، بدین ترتیب بارها و بارها به شما مراجعه خواهند کرد.

  • محصولات متنوعی را تبلیغ کنید

نیازی نیست که تنها یک محصول را بفروشید یا تنها محصولات یک فروشنده را تبلیغ کنید. هیچ اشکالی ندارد که با چند شرکت دارای محصول مشابه در حوزه کاری خود همکاری کنید. به این صورت هم نیاز مخاطب را بهتر پاسخ می‌دهید و هم در صورت قطع همکاری با یک شرکت درآمد شما قطع نخواهد شد.

  • آزمایش کنید و ارزیابی کنید

همه چیز را آزمایش کنید و آن ها را بهینه کنید. با شیوه های تحلیل داده آشنا شوید و مدام نتایج را بهینه کنید. نیازی نیست به طور دقیق بدانید همه چیز چطور کار می‌‌کنند، روش‌های جدید را تا مدتی اجرا کنید، داده‌ها را جمع‌آوری کنید، خطاها را برطرف کنید و روش‌ها را به مرور بهینه کنید.

  • همه روش‌های بازاریابی را درک کنید

اگر می خواهید موفق تر باشید، بر بازاریابی محتوایی مسلط شوید. بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی موتورهای جستجو (SEO و SEM)، اینفلوئنسر مارکتینگ و ... همگی می توانند به دیده شدن بیشتر محصولات شما و افزایش شانس فروش آن ها کمک کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست